۹۵۵ میلیارد تومان ارزش‌افزوده بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های سمنان توزیع شد

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان گفت: ۹۵۵ میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش‌افزوده در ۹ ماهه امسال بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان سمنان توزیع شده است.

علی حسین‌پور، مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان  اظهار کرد: تأمین حدود ۸۰۰ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی معادل ۴۳ درصد منابع درآمد عمومی دولت، وظیفه سازمان امور مالیاتی را دوچندان کرده است.

وی با اشاره به منابع درآمدی استان سمنان عنوان کرد: بیش از ۹۸ درصد منابع درآمدی استان سمنان از طریق درآمد‌های مالیاتی تأمین می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان ضمن ارائه گزارشی از تحقق درآمد‌های مالیاتی در استان در سال‌های گذشته گفت: در سال گذشته با مشارکت فعالان اقتصادی، تلاش و همکاری خوب همکاران اداره کل و همکاری سایر سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان خوشبختانه درآمد‌های مالیاتی استان به‌خوبی محقق شد.

حسین‌پور تصریح کرد: در سال جاری هم نسبت به سهمیه نه دوازدهم بودجه استان سمنان باز هم شاهد تحقق درآمد‌های مالیاتی در استان هستیم.

وی به تأمین منابع شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و ادارات کل عشایر از محل عوارض مالیات بر ارزش‌افزوده گفت: عوارض مختلفی در قانون مالیات بر ارزش‌افزوده شامل عوارض آلایندگی، عوارض ارزش‌افزوده و ... دیده شده که همگی این موارد پس از وصول بر اساس ضریب جمعیت در سطح استان توزیع خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود ۸۷۸ میلیارد تومان در استان از محل مالیات بر ارزش‌افزوده توزیع شد و در ۹ ماهه سال جاری هم تاکنون، ۹۵۵ میلیارد تومان توزیع شده است که شاهد رشد قابل‌توجهی از این منبع بوده‌ایم.

حسین‌پور با اشاره به توزیع سه برابری سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ افزود: در سال جاری، نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۲ برابر در بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان سمنان توزیع شد.

وی با اشاره به لزوم مبارزه با فرار مالیاتی در کشور عنوان کرد: مبارزه با فرار مالیاتی به یک مطالبه عمومی در کشور تبدیل شده و ۲ تکلیف مهم یعنی تأمین درآمد‌ها و همچنین مبارزه با فرار مالیاتی رسالت سازمان امور مالیاتی را مهم‌تر ساخته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار